• Çözümlerimiz
    • Self Servis Teknolojiler
    • Mobil Teknolojiler
    • Web Teknolojileri
  • Başarı Hikayeleri
  • Değerlerimiz
  • Blog
  • İletişim
Yeni Blog: OpenAI Canvas Yeni Yapay Zeka Destekli Yazma ve Kodlama Asistanınız
logo logo
  • Çözümlerimiz
    • Self Servis Teknolojiler
    • Mobil Teknolojiler
    • Web Teknolojileri
  • Başarı Hikayeleri
  • Değerlerimiz
  • Blog
  • İletişim
  • İnsan Kaynakları Yönetimi
  • Argenova
  • Yazılım Geliştirme
  • Girişimcilik
  • Proje Yönetimi
  • Müşteri Hizmetleri
  • Teknoloji

Müşterilerinizi Şaşırtmanın 5 Etkili Yolu

Şeyma BAKIRCI
Şeyma BAKIRCI 22 Mayıs 2021

İyi bir müşteri hizmeti, müşterilerle ilgili sorunları hafifletmeye, sorunları hızlı bir şekilde çözmeye ve müşterileri mutlu etmeye yardımcı olurken, müşterilerin devamlılığını sağlar.

Tekrar eden işlerin kaynağı haline gelebilir. Böylelikle sadakat duygusu uyandırarak yeni müşterileri size yönlendirir ve itibarınızı başkalarına duyurmanızda büyük fayda gösterir.

Müşterilerinizi Şaşırtmanın 5 Etkili Yolu

Peki tüm müşterilerin bu harika muameleyi görmesini nasıl sağlayabilirsiniz? Bu yazımızda müşterilerinize hizmetlerinizle nasıl etkileyebileceğinizi ve müşterilerinizi nasıl büyütebileceğiniz hakkında bilmeniz gereken konu başlıklarını sizler için derleyip paylaşacağız.

Kendinize karşı ne kadar dürüst olursanız, sadık olduğunuz iş dünyasından o kadar takdir toplarsınız.

Sıradan bir müşterinizi verdiğiniz hizmet ile etkilemek çok basittir tek gereken, isteklerini ve ihtiyaçlarını biraz anlamak ve beklentilerini aşmak için bazı yaratıcı stratejilerde bulunmaktır.

İlk yol, müşterilerinizin kendilerini özel hissetmelerini sağlamaya odaklanmak ve güçlü bir iletişim hattı oluşturmaktır. İletişimi güven üzerine inşa etmek önemlidir. Müşterilerinizi şaşırtacak 5 fikri aşağıda sizlerle paylaşıyoruz.

1- Sözlerinizi Tutmak

Sözlerinizi tutun. Bakıldığında çok basit ve kolay gibi görünse de şaşırtıcı bir şekilde müşteri deneyimini iyileştirmek için en çok gözden kaçan fikirlerden biridir. Sözlerinizi tutmak, müşterilerinizin sizinle olan deneyimlerinden projenin teslim tarihine kadar beklentilerini net bir şekilde özetleyerek başlar. Bir projenin başlama tarihinin ve projenin bitiş tarihinin konuşulması şu tarihte elinizde olacak şeklinde net ifade edilirse o kadar iyidir. Belirsizlik yanlış anlamalar için açıklıklar bırakır ve bu da hayal kırıklığına yol açabilir.

Müşterileriniz ile iletişim sonrasında çalışanınız ile süreci konuşup onları nasıl tutmayı düşündüğünüze dair ayrıntıları bir iş planı içinde sağlamak her şeyi yolunda kılmanıza yardımcı olur.

2- Müşterilerinizi Şaşırtmak

Süprizi kim sevmez değil mi? Müşterilerinize beklediklerinden fazlasını verebilirsiniz. Kalıcı bir izlenim bırakmak için tüm sözü müşterinize vermenize gerek yok ama herkes biraz fazladan bir şey alıyormuş gibi hissetmeyi sever. Müşterileriniz düşünüldüğünü  ve önemsendiğini bilmekten memnuniyet duyar. İyi niyet uzun bir yol kat eder.

3- İlham Verici Olmak

Parçaları toplamalarında müşterilerinize ilham verin. Başkalarına yardım ederek, yüksek özveriyle ve daha önce kimsenin dikkatini çekmeyen bir konu üzerinden bir şeyi başarmayı hedefleyerek bir adım ileri taşıyabilirsiniz.  Gerçeklik, herhangi bir ilişkide en önemli faktördür. Bilgili müşteri, yanlış vaatleri bir mil öteden görebilir. Özgün olmak, kendinize değerinize ve vizyonunuza karşı dürüst olmakla ilgilidir. 

4- Mobil Olmak

Kaliteli bir dijital platformunuzun olması, müşterilerinize firmanız ya da hizmetlerinizle ilgili her zaman her yerde doğrudan ulaşabilir etkileşim kurmasını sağlar. Uygun ve optimize edilmiş bir ortam olmalıdır. 2020 itibari ile şaşırtıcı bir şekilde tüm internet trafiğinin % 52’ si artık mobil cihazlar üzerinden gelmektedir. 2023 yılına kadar küresel nüfusun yüzde 70’inden fazlasının mobil olması öngörülmektedir. Bu nedenle mobil olmanın firmanız için avantaj sağlayacaktır. Mobilite aynı zamanda işinize, uygun gördüğünüz her an son derece hedefli iletişimlerle müşterileri şaşırtma ve memnun etme fırsatı sunar.    

5- Hizmetleri Geliştirmek

Müşterilerinizi elde tutma oranını arttırmak ve sizinle uzun vadede çalışma isteklerinden emin olmak için, vermiş olduğunuz hizmetleri geliştirip üzerine yenilerini ekleyebilirsiniz. Hizmete devam etmeleri için aktif olarak teşvik etmeniz önemlidir. Örneğin;  Mevcut projeler üzerinde çalışırken müşterinizle iletişim sıklığına devam ederek onlar için değer katacak yeni fırsatları gösterebilirsiniz. Müşteriniz için ne kadar çok görev üstlendiğinizi göstermeniz hizmetlerinize o kadar güvenir hale getirebilir. Ya da ilgilenebilecekleri yeni bir hizmet sunmaya başladıysanız, bunu doğrudan onlara iletin. Mevcut müşterilerinize toplu bir e-posta gönderebilirsiniz, ancak bunu her müşteriniz için ayrı ayrı uyarlamak daha etkilidir.

Müşterilerinizin Amacını Tam Olarak Anlıyor Musunuz?

Öncelikle müşterilerinizin nereden geldiğini kullandıkları cihazlar, kanallar ve hatta en başta neden firmanızla ilgilendiklerini anlamanız gerekir.

Akıllı telefonlarından bir e-posta gönderiyorlarsa ya da hangi platformdan mesaj gönderiyorlarsa göndersin size ulaştıklarında orada olmanız gerekir. iş başarılarını önemsediğinizi hissetmelidir. Ve bunu yaparken müşterinizi elde tutmanızın en iyi yolu ihtiyaçları ve hedefleri hakkında soru sormaktır.

İşte müşterinizle görüşmeniz gereken bazı önemli konular;

  • Kısa vadeli hedefleri nelerdir? Uzun vadeli iş hedefleri nelerdir?
  • Hedef kitlesi kim?
  • Sektörlerinde olduğu gibi rekabetçi manzara nedir? Rakiplerden nasıl sıyrılmak istiyorlar?

Kısaca şimdiye kadar belirtiğimiz gibi, sağlam bir müşteri kazanmak firmanızı ölçeklendirmek içim çok önemlidir. Bir hizmeti sadece bir kez satmak yerine vermiş olduğunuz hizmetin devamlılığını ve başka işlere kapı açmasını sağlamaktan geçer. Böylelikle elde tutma pazarlamasında önemli bir yol kat edilir.

Dijital Pazarlama


Şeyma BAKIRCI

Şeyma BAKIRCI

Argenova proje yöneticisi Şeyma BAKIRCI, web teknolojileri, dijital pazarlama ve SEO alanında pek çok firmayla başarılı projeler gerçektirdi. Müşteri memnuniyetini ön planda tutarak, projelerin her aşamasında titizlikle çalışır. Stratejik planlama ve analitik düşünme becerileriyle ekibine katkı sağlamaktan keyif alıyor. Argenova'nın müşteri tabanını büyütmeye ve dijital projelerin etkinliğini artırmaya yönelik katkılar sağlamak onu mutlu ediyor.

Argenova

Yenilikçi ve girişimci ruhumuz ile hareket ediyor, her işimizi değerlerimiz ışığında en doğru şekilde yapıyoruz.

Web Teknolojileri
  • Kurumsal Web Tasarım
  • E-Ticaret
  • Web Uygulamaları
  • Seo
  • Dijital Pazarlama
  • Sunucu ve Barındırma
  • Teknik Destek ve Bakım
Mobil Teknolojiler
  • IOS Uygulama Geliştirme
  • Android Uygulama Geliştirme
  • Bakım ve Teknik Destek
Self-Servis Teknolojiler
  • Ziyaretçi Yönetim Sistemi
  • Anket ve Eğitim Sistemleri
  • Toplantı Odası Bilgilendirme Ekranı
  • Multitouch Uygulamalar
  • Digital Signage
  • İnteraktif Stand Çözümleri
  • Özel Kiosk Çözümleri
  • Temizlik Kontrol Sistemi
Argenova
  • Hakkımızda
  • Blog
  • İletişim

Copyright © 2025. Argenova Teknoloji. All rights reserved.