• Çözümlerimiz
    • Self Servis Teknolojiler
    • Mobil Teknolojiler
    • Web Teknolojileri
  • Başarı Hikayeleri
  • Değerlerimiz
  • Blog
  • İletişim
Yeni Blog: OpenAI Canvas Yeni Yapay Zeka Destekli Yazma ve Kodlama Asistanınız
logo logo
  • Çözümlerimiz
    • Self Servis Teknolojiler
    • Mobil Teknolojiler
    • Web Teknolojileri
  • Başarı Hikayeleri
  • Değerlerimiz
  • Blog
  • İletişim
  • İnsan Kaynakları Yönetimi
  • Argenova
  • Yazılım Geliştirme
  • Girişimcilik
  • Proje Yönetimi
  • Müşteri Hizmetleri
  • Teknoloji

Backlog (İş Listesi) Nedir?

Caner BULUT
Caner BULUT 26 Haziran 2021

Agile dönüşüm sürecinde öğrenilmesi gereken en önemli kavramlardan birisi 'Product Backlog'tur. Proje yönetimi alanında önemli bir yere sahiptir.

En basit şekilde anlatmak gerekir ise, ürüne ait yapılması gereken işler, üründe olması gereken özellikler listesi olarak açıklanabilir.

Bu yazımızda aşağıdaki başlıklar hakkında bilgiler sunacağız.

  • Backlog Nedir? 
  • Backlog Ürün Yöneticileri için Neden Önemlidir?
  • Bir Backlog'un Amacı Nedir?
  • Sprint Backlog Nedir?

Backlog Nedir?

Backlog Nedir?

Backlog daha büyük bir stratejik planı desteklemek için gereken görevlerin bir listesidir.
 

Backlog, belirli bir sonuca ulaşmak için bir ekibin gerçekleştirebileceği yeni özelliklerin, mevcut özelliklerdeki değişikliklerin, hata düzeltmelerinin, altyapı değişikliklerinin veya diğer etkinliklerin bir listesidir.
 

Örneğin, bir ürün geliştirme kapsamı, ekibin daha sonra üzerinde çalışmayı kabul ettiği öncelikli bir öğe listesi içerir. 

Bir ürün backlog  listesindeki öğeler, kullanıcı hikayelerini, mevcut işlevsellikteki değişiklikleri ve hata düzeltmelerini içerir.

Backlog'u değerli kılan en önemli bir bileşen, öğelerinin önceliğe göre sıralanmasıdır.

Backlog Ürün Yöneticileri için Neden Önemlidir?

Ürün yöneticileri (PM), hedef pazarları için sorunları çözmek için üst düzey hedeflere odaklanmalıdır.  

Bu, PM'lerin zamanlarının çoğunu pazar araştırması yapmak, mevcut ürünlerinin kullanım verilerini incelemek ve satış ekipleri ve müşterileri gibi paydaşlarla konuşmak gibi stratejik girişimlere harcadıkları anlamına gelir.

PM'ler daha sonra öğrendiklerini üst düzey bir stratejik plan olan bir ürün yol haritasına dönüştürürler.

Ancak PM'lerin ürünleri başarılı bir şekilde pazara sunabilmeleri için büyük resim planlarının ve hedeflerinin görev düzeyinde ayrıntılara dönüştürülmesi gerekir. Backlog'un devreye girdiği yer burasıdır. Ekibin üzerinde çalışması için eyleme dönüştürülebilir öğelerin öncelikli bir listesini sağlar.

Bir Backlog'un Amacı Nedir?

Bir backlog bir kuruluş için birkaç önemli işleve hizmet edebilir. Bunları aşağıdaki şekilde listeleyebiliriz.

  • Ekibin planlı çalışması için tek bir gerçek kaynağı sağlar.
  • İş listesi net olduğu için üzerinde konuşmak ve yeni fikirler geliştirmek daha kolay olur.
  • İş atamayı kolaylaştırır.

Sprint Backlog Nedir?

Çevik geliştirme çerçevesini kullanan ürün ekipleri, çalışmalarını sprintlere böler. Bunlar, ekibin sınırlı bir dizi görev üzerinde çalıştığı, genellikle birkaç hafta veya bir ay gibi kısa geliştirme süresi bloklarıdır.

Çevik bir ürün ekibi bir sonraki sprint için çalışmayı planlamak üzere bir araya geldiğinde, bu sprint planlama toplantısının çıktısı sprint backlog olacaktır.

Sonuç Olarak

Ürünlerimizi ve projelerimizi daha iyi yönetebilmek için Backlog'lar son derece önemli tekniklerdir. Proje  ve ürün yöneticilerinin oluşturdukları bu listeler ürünlerin ve projelerin başarısını belirler. 

Proje Yönetimi


Caner BULUT

Caner BULUT

Caner Bulut, Argenova'nın Kurucusu ve CEO'sudur. Yazılım geliştirme ve ürün geliştirme alanlarında deneyimlidir. Birçok başarılı projeye imza atmıştır ve teknoloji ekosistemine bilgi paylaşımıyla katkı sağlamaktan keyif almaktadır. Yoğun programına rağmen yeni bilgileri paylaşmak ve öğrenmek, ona büyük bir motivasyon kaynağı olmaktadır.

Argenova

Yenilikçi ve girişimci ruhumuz ile hareket ediyor, her işimizi değerlerimiz ışığında en doğru şekilde yapıyoruz.

Web Teknolojileri
  • Kurumsal Web Tasarım
  • E-Ticaret
  • Web Uygulamaları
  • Seo
  • Dijital Pazarlama
  • Sunucu ve Barındırma
  • Teknik Destek ve Bakım
Mobil Teknolojiler
  • IOS Uygulama Geliştirme
  • Android Uygulama Geliştirme
  • Bakım ve Teknik Destek
Self-Servis Teknolojiler
  • Ziyaretçi Yönetim Sistemi
  • Anket ve Eğitim Sistemleri
  • Toplantı Odası Bilgilendirme Ekranı
  • Multitouch Uygulamalar
  • Digital Signage
  • İnteraktif Stand Çözümleri
  • Özel Kiosk Çözümleri
  • Temizlik Kontrol Sistemi
Argenova
  • Hakkımızda
  • Blog
  • İletişim

Copyright © 2025. Argenova Teknoloji. All rights reserved.