Kısaca VR olarak nitelendirilen Virtual Reality (VR) artık bilim kurgu filmlerinden çıkıp hayatımıza girmiş durumda. CNBC’nin verdiği bilgilere göre Sony’nin Play Station VR Headset’i 1 milyondan fazla satmış bulunuyor. Sanal Gerçeklik (VR) her geçen gün hızla büyümeye devam ediyor, Facebook, Google gibi firmalar sanal gerçekliğe büyük yatırımlar yapıyorlar. Peki VR teknolojisi Digital Signage sektörünü nasıl etkileyecek, Digital Signage sektörü için bir tehdit oluşturuyor mu? 

Biz VR’ın Digital Signage için bir tehdit değil sektörün bir uzantısı olduğunu düşünüyoruz. Digital içeriğin insanlara VR aracılığı ile daha efektif ve etkileyici bir şekilde sunulacağını düşünüyoruz.  

VR diyince aklınıza kafamıza taktığımız bir gözlük gelmesin, NEC digital ekran üreticisi firmalar ürünlerini bu yönde geliştirmeye, Ar-Ge çalışmaları yapmaya başladılar bile.  Gözlük takma fikri izleyicilerini VR teknolojisinden uzak tutabilir, ancak 3D ses efekleri, interaktif ekranlar hayatımıza girdikçe VR teknolojisine geçiş daha kolay olacak. Örneğin müzeler VR ve Digital Signage teknolojilerini birleştirerek çok etkileyici sunumlar yapabilme imkanını yakalayacaklardır. 

VR özellikle perakende sektöründe bir çok yeniliği beraberinde getirecektir. Örneğin sanal giyinme odaları ile müşteriler giydikleri bir elbisenin tüm kombinasyonlarını kendi üzerlerinde deneyebilme imkanına kavuşacaklar. 

VR Digital Signage ziyaretçilere baktıkları yöndeki, yada yüzlerini çevirdikleri alanlardaki içerikleri görebilme fırsatı sağlayabilecek. Böylece ziyaretçiler girdikleri mekanlar hakkında daha fazla digital içeriğe kavuşuyor olacaklar. 

VR teknolojisi ne kadar ileriye gidecek bilinmez belki ama müşteriyi etkilemek ve müşteri deneyimi yaşatmak için harika bir teknoloji olacağı kesin görünüyor.