• Çözümlerimiz
    • Self Servis Teknolojiler
    • Mobil Teknolojiler
    • Web Teknolojileri
  • Başarı Hikayeleri
  • Değerlerimiz
  • Blog
  • İletişim
Yeni Blog: OpenAI Canvas Yeni Yapay Zeka Destekli Yazma ve Kodlama Asistanınız
logo logo
  • Çözümlerimiz
    • Self Servis Teknolojiler
    • Mobil Teknolojiler
    • Web Teknolojileri
  • Başarı Hikayeleri
  • Değerlerimiz
  • Blog
  • İletişim
  • İnsan Kaynakları Yönetimi
  • Argenova
  • Yazılım Geliştirme
  • Girişimcilik
  • Proje Yönetimi
  • Müşteri Hizmetleri
  • Teknoloji

Dijital Pazarlama Nedir?

Dijital pazarlama, çevrimiçi pazarlama, internet reklamcılığı… ne derseniz deyin, şirketinizi internette pazarlamak bugünlerde çok önemlidir.

İnternet kullanımı son on yılda iki katından fazla atmıştır ve bu değişim, insanların ürünleri satın alma ve işletmelerle etkileşim kurma şeklini büyük ölçüde etkilemiş durumdadır.

Dijital Pazarlama Nedir?

Temel olarak, dijital pazarlama herhangi bir çevrimiçi pazarlama çabasını ifade eder.

Dijital pazarlama, tüketicilere ulaşmak için internet, mobil cihazlar, sosyal medya, arama motorları ve diğer kanalların kullanılmasıdır.

Bazı pazarlama uzmanları, dijital pazarlamayı müşterilere yaklaşmanın yeni bir yolu ve müşterilerin geleneksel pazarlamaya kıyasla nasıl davrandığını anlamanın yeni yollarını gerektiren tamamen yeni bir çaba olarak görüyor.

Dijital Pazarlama Araçları

Neredeyse online olarak kullanılabilecek her şey bir dijital pazarlama aracı olabilir. Bu araçlara aşağıdaki şekilde örnek verilebilir.

  • Web sitesi
  • Logolar, iconlar, kısaltmalar v.b.
  • Video içerikler
  • Görseller
  • Yazılmış içerikler (bloglar, ebooklar v.b.)
  • Online ürünler (SaaS, hesap makinesi v.b.)
  • Yorumlar
  • Sosyal medya hesapları
  • Etkili Dijital Pazarlama Teknikleri
  • SEO (Arama Motoru Optimizasyonu)

Etkili Dijital Pazarlama Teknikleri

SEO (Arama Motoru Optimizasyonu)

Dijital pazarlamanın en önemli tekniklerinden birisidir. Arama motorlarının nasıl çalıştığını anlamak, içerikleri buna göre düzenlemek SEO için en büyük gereksinimdir.

Arama Motoru Pazarlaması

Eski yöntemlerle yapılan reklamların (dergi, tabela, radio v.b.) çağı artık bitiyor. İnsanlar zamanlarının büyük bir kısmını internette geçiriyorlar. Bu nedenle reklamların en etkili olacağı mecra artık internet. Doğru verilecek internet reklamları ile milyonlarca kişiye erişebilirsiniz.

Lokal Arama Pazarlaması

Google, Yandex ve Microsoft gibi arama motorlarının sunmuş olduğu lokal bilgilerinizi girebileceğiniz araçlar üzerinden lokal görünürlüğünüzü sağlayabilirsiniz.

İçerik Pazarlaması

Web sitesinize hedeflediğiniz ziyaretçileri çekebilmeniz için onların ilgisini çekecek içerikleri oluşturmanız gerekiyor. İçeriklerin sadece ilgi çekici olması yeterli değil, aynı zamanda değer taşımalı, aranılan konu ile ilgili olmalı ve tutarlı olmalıdır. Ve bu içerikleri arama motorlarında görünür kılmak son derece önemlidir.

Yeniden Pazarlama (Remarketing)

Diğer bir dijital pazarlama yöntemide web sitenize gelen ve istediğiniz banner yada içeriklere ulaşmayan ziyaretçilere yeniden ulaşma yöntemidir.

Mobil Uyumlu Web Sitesi

Mobil internet kullanıcıları her geçen gün artıyorlar. 2009 yılında mobil kullanıcı oranı %0,7 iken 2018 yılında bu oran %52,2 ye ulaşmıştır.

Web sitenizin mobil uyumlu olması dijital pazarlamanın en önemli şartıdır. Web sitenizin artık tüm telefonlarda sorunsuz şekilde çalışabilecek bir teknolojiye sahip olması gerekiyor.

Email Pazarlaması

Email ile pazarlama yöntemi çok sık başvurulan dijital pazarlama yöntemlerinden birisidir. Doğru yapılacak email pazarlama yöntemleri ile satışlarınızı artırabilir, markanızı daha değerli hale getirebilirsiniz.

Sosyal Medya Pazarlaması

Sosyal medyada (Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn v.b.) paylaşılan içeriklerin müşteri ile etkileşime geçebilmesi önemlidir. Eğer paylaşımlarınız ile müşteriyi yakalayamazsanız onu kaybedeceksiniz. Bu nedenle doğru paylaşımların yapılması önemlidir.

Pazarlama Otomasyonları

Firmanıza uygun kuracağınız bir CRM programı ile çeşitli otomasyonları yapabilmeniz mümkündür. Çünkü CRM içerisinde hali hazırda bulunan müşteri verisi ile çeşitli işlemleri otomatik hale getirmek mümkündür.

Etkileyicilerle Pazarlama

Dijital ajanslara bir sürü yatırım yapmak yerine doğru bir ünlünün yada takipçisi çok olan bir sosyal medya kullanıcısının firmanız yada ürünleriniz hakkında yapacağı bir reklam epey etkili sonuçlar doğurabilir.

Video İçerik

Video içerikler ile vermek istediğiniz mesajları çok daha net şekilde müşterilerine ulaştırabilirsiniz. Oluşturulacak video içeriğin uzunluğu, kurgusu bu başarıyı yakalamak için önemlidir.

Kampanya Sayfalarının Revize Edilmesi

Web sitenizi ziyaret eden kullanıcılar tekrar geri geliyorlar mı? Yada merak ederek web siteniz içerisinde ulaşılmasını istediğiniz içeriklere erişebiliyorlar mı?

Sonuç olarak

Dijital pazarlamaya başlamak için bunların hepsini aynı anda yapmak zorunda değiliz. Ama markamızı dijital ortamda daha çok parlatmak için bu yöntemleri bilmek ve bir plan dahilinde kullanmak önemlidir.

Bu teknik konuların hepsine hakim olmak zorunda değiliz, güvenilir bir dijital pazarlama danışmanı yada ajansı ile planlı bir şekilde bütçenize uyacak planlar yapabilirsiniz.

 

Girişimci Olmak


Argenova

Yenilikçi ve girişimci ruhumuz ile hareket ediyor, her işimizi değerlerimiz ışığında en doğru şekilde yapıyoruz.

Web Teknolojileri
  • Kurumsal Web Tasarım
  • E-Ticaret
  • Web Uygulamaları
  • Seo
  • Dijital Pazarlama
  • Sunucu ve Barındırma
  • Teknik Destek ve Bakım
Mobil Teknolojiler
  • IOS Uygulama Geliştirme
  • Android Uygulama Geliştirme
  • Bakım ve Teknik Destek
Self-Servis Teknolojiler
  • Ziyaretçi Yönetim Sistemi
  • Anket ve Eğitim Sistemleri
  • Toplantı Odası Bilgilendirme Ekranı
  • Multitouch Uygulamalar
  • Digital Signage
  • İnteraktif Stand Çözümleri
  • Özel Kiosk Çözümleri
  • Temizlik Kontrol Sistemi
Argenova
  • Hakkımızda
  • Blog
  • İletişim

Copyright © 2025. Argenova Teknoloji. All rights reserved.