Müşteri kraldır sözü artık evrim geçirmiş durumda, artık kral olan hatta en önemli şey olan müşteriye yaşattığınız deneyimlerdir. Firmalar artık müşterilere çeşitli deneyimler yaşatmak için çeşitli araçlar ve teknolojiler kullanıyorlar. Müşterilere deneyim yaşatabilmek için önce onların dikkatlerini çekmeniz gerekiyor. Peki Digital Signage bunu sizin için yapabilir mi?

1 - Kısa dikkat sürelerine göre içerik oluşturun 

Microsoft’un yayınladığı bir rapora göre insanlar 8 saniye sonra dikkatlerini kaybediyorlar. Gene Time dergisindeki bir makaleye göre bu maximum 12 saniye olabiliyor.  

Buda demek oluyorki vermek istediğiniz mesajı çok kısa süreler içerisinde vermelisiniz. Ve ekranlarınız gerçekten dikkat çekici olmalılar. Diğer bir deyişle eğer 30 saniyelik bir içerik oynatmak istiyorsanız bunu 5er saniyelik parçalara bölmeniz oradan geçen birisinin içeriğinizi daha kolay anlamasına olanak sağlayacaktır. 

2 – 4K çözünürlük ve parlaklık vazgeçilmez

İnsanların mesajınızı yakalamasını sağlamanın bir başka yoluda 4K çözünürlüklü yada yüksek parlaklıklı ekranlar kullanmak olabilir. Özellikle müşteriler keyifle 4K çözünürlüklü içerikleri izlemek için duracaklardır. 

3 – Vermek istediğiniz mesajı iyi anlayın

İçerisinde bulunduğu duruma göre Digital Signage doğru kullanıldığı taktirde her zaman artı bir değer oluşturacaktır. Örneğin restaurantlar digital menü boardları oluşturabilir, buradaki menüleri günün belirli zamanlarında değiştirebilir, fiyat güncellemesi yapabilir. Yada bir doktorun ofisinde bekleyen sabırsız hastalar için eğitici içerikler sunabilirsiniz.  

4 – Dinamik bir içerik her şeye bedel

Müşterilerin dikkatini çekmek için dinamik bir içerik sunmak her zaman anahtardır. Artık benzin istasyonları gelen müşterilerin dikkatlerini çekmek ve çeşitli indirimleri sunmak için dinamik içerikler sunmaya başladılar bile. Hep aynı muzik, aynı içerik müşterileri bir süre sonra sıkacaktır. 

Mobil içeriklerlede sunduğunuz içeriklere değer katabilirsiniz. Bir QR kod entegrasyonu, mobil uygulama gibi mecralardan indirimler oluşturabilir, müşterilerinize dinamik bir içerik sunmanın yanında güzel deneyimlerde yaşabilirsiniz.

5 – Her şeyin başı planlama

Yukarıda bahsedilen herşey ancak iyi bir strateji ve iyi bir planlama ile işe yarayacaktır.  Size kendinize sormanız gereken bir kaç soru verelim. 

- Kime ulaşmaya çalışıyoruz ?
- Vermek istediğimiz mesaj nedir ? 
- İnteraktivite ne kadar önemli ?
- Müşterileri nasıl çekebilirim ?
- İçeriğin müşterilerimiz için faydası nedir?