• Çözümlerimiz
    • Self Servis Teknolojiler
    • Mobil Teknolojiler
    • Web Teknolojileri
  • Başarı Hikayeleri
  • Değerlerimiz
  • Blog
  • İletişim
Yeni Blog: OpenAI Canvas Yeni Yapay Zeka Destekli Yazma ve Kodlama Asistanınız
logo logo
  • Çözümlerimiz
    • Self Servis Teknolojiler
    • Mobil Teknolojiler
    • Web Teknolojileri
  • Başarı Hikayeleri
  • Değerlerimiz
  • Blog
  • İletişim
  • İnsan Kaynakları Yönetimi
  • Argenova
  • Yazılım Geliştirme
  • Girişimcilik
  • Proje Yönetimi
  • Müşteri Hizmetleri
  • Teknoloji

Brand Equity (Marka Değeri) Nedir?

Marka değeri, bir markanın tüketicilerin zihninde sahip olduğu etki düzeyini ifade eder.

Kuruluşlar, tüketicileri benzer ürünler yapan rakipler yerine kendilerinden satın almaya devam etmeye ikna eden olumlu deneyimler yaratarak marka değeri oluşturur.

Bu yazımızda Brand Equity (Marka Değeri) ile ilgili aşağıdaki konulara değineceğiz.

  • Brand Equity (Marka Değeri) Nedir?
  • Brand Equity (Marka Değeri) Temel İlkeleri
  • Brand Equity (Marka Değeri) Neden Önemlidir?
  • Brand Equity (Marka Değeri) Nasıl Oluşturulur?

Brand Equity (Marka Değeri) Nedir?

 

Marka değeri, bir markanın değerini tanımlayan bir pazarlama terimidir. Bu değer, tüketicinin markayla ilgili algısı ve deneyimleriyle belirlenir.

Pazarlamada marka değeri, bir markanın değerini ifade eder ve tüketicilerin marka algısı ile belirlenir.

Marka değeri, hedef tüketicinin değerlerine hitap eden kampanyalar aracılığıyla farkındalık yaratarak, tüketiciler ürünü kullanırken vaatler ve nitelikler sunarak, sadakat ve elde tutma çabaları ile yapılır.

Brand Equity (Marka Değeri) Temel İlkeleri

Farkındalık ve deneyim, marka değerinin iki temel ilkesidir.

Farkındalık

Tüketiciler markanızı kolayca tanıyabilir mi?

Markanızı çevreleyen mesajlar ve görseller, tüketicinin yeni bir ürün için bile her zaman tutarlı olmalıdır.

Tüketiciler markayla ne tür değerleri ilişkilendirir?

Deneyim

Müşterinizin markanızla ilgili deneyimleri nasıl geçti?

Ürünün olması gerektiği gibi çalışması, marka temsilcileri ve müşteri hizmetleri ekiplerinin başarılı bir hizmet sunması, iyi bir müşteri deneyimi yaratmak için önemlidir.

Brand Equity (Marka Değeri) Neden Önemlidir?

Pazarlama araştırmacıları, markaların bir şirketin en önemli mücevherleri olduğu sonucuna varmıştır. Marka değeri şirketlere önemli bir değer sağlar:

  • Pozitif marka değeri, farklı bir ürün grubuna aktarılabilir ve bu da şirketin satışlarını ve gelirlerini artırır.
  • Pozitif marka değeri, markanın yaygın olarak bilinmesi, tanınması ve tüketiciler tarafından tercih edilmesi nedeniyle pazar payını artırır.
  • Pozitif marka değeri oluşturmanın temel faydalarından biri, yatırım bulmada sağladığı kolaylıktır. Marka değeri güçlü olan firmalar diğer firmalara göre daha kolay yatırım bulurlar.

Brand Equity (Marka Değeri) Nasıl Oluşturulur?

Marka değeri oluşturmanın bariz getirileri vardır, ancak bu statüyü oluşturmak ve sürdürmek için önceden çok çalışmak ve araştırma yapmak gerekir.

Vermek İstediğiniz Mesajı Test Edin

Vermek istediğiniz mesajı oluştururken, konumunuzu tüketicilerle test etmek önemlidir. Nasıl tepki veriyorlar? En iyi neye tepki veriyorlar? gibi soruların yanıtlarını net şekilde bulmak önemlidir.

Farkındalığı Artırın

Etkileyici bir mesajınız olduğunda, hem markanız hem de şirket odağınız için farkındalık yaratmanız gerekir. Bu genellikle marka değerlerini, ürün özelliklerinden ve müşteri ile kurulan iletişimlerde önceliklendirmek anlamına geliyor.

Tutarlılığı Koruyun

Markanız oluşturduktan sonra tutarlı olun. Bu, tutarlı yazı tiplerini ve stil kılavuzlarını kullanmayı içerir. Markanıza bir annenin bebeğine davrandığı gibi sahip çıkın. Reklamcılık fikri iyi olsa bile, markanızın “kişiliğinin” dışındaysa, onu takip etmeyin.

Müşteri Deneyimi

Sosyal medyanın yükselişi ve bireysel tüketicinin sesi nedeniyle markalar artık sadece reklamların söyledikleriyle tanımlanmıyor. Markalar artık müşteriler ne diyorsa o durumdalardır. Bu nedenle müşteriye odaklanmak ve onları şirketinizin merkezine koymak, genel markanızı yükseltmenize yardımcı olacaktır.

Sonuç olarak

Marka değeri, markaların zaman içinde iş performansını artıran varlıklar olduğu için hem pazarlama hem de iş stratejisinde önemli bir faktördür.

Bir markanın değeri, sadece kısa vadeli satışlar üretmeye yönelik bir taktik yardım değil, aynı zamanda bir kuruluşun uzun vadeli değerini yaratmaya yönelik stratejik bir destektir.

Siz markanızın değerini arttırmak için neler yapıyorsunuz? Yorumlarınızı eklemeyi unutmayın.

 

Girişimci Olmak


Argenova

Yenilikçi ve girişimci ruhumuz ile hareket ediyor, her işimizi değerlerimiz ışığında en doğru şekilde yapıyoruz.

Web Teknolojileri
  • Kurumsal Web Tasarım
  • E-Ticaret
  • Web Uygulamaları
  • Seo
  • Dijital Pazarlama
  • Sunucu ve Barındırma
  • Teknik Destek ve Bakım
Mobil Teknolojiler
  • IOS Uygulama Geliştirme
  • Android Uygulama Geliştirme
  • Bakım ve Teknik Destek
Self-Servis Teknolojiler
  • Ziyaretçi Yönetim Sistemi
  • Anket ve Eğitim Sistemleri
  • Toplantı Odası Bilgilendirme Ekranı
  • Multitouch Uygulamalar
  • Digital Signage
  • İnteraktif Stand Çözümleri
  • Özel Kiosk Çözümleri
  • Temizlik Kontrol Sistemi
Argenova
  • Hakkımızda
  • Blog
  • İletişim

Copyright © 2025. Argenova Teknoloji. All rights reserved.